POCIĄG DO BIBLIOTEKI

        Książki są cierpliwe – muszą takie być, skoro zdarza im się czekać w bibliotece na czytelnika przez wiele lat. Zdarzyło mi się kiedyś wypożyczyć książkę wydaną w latach 50., która miała jeszcze nierozcięte kartki. Czekała więc na pierwszego czytelnika ponad 50 lat. To dopiero cierpliwość! Ale nie należy jej nadwyrężać. Dlatego drugie zadanie w naszej grze dotyczyć będzie biblioteki – domu dla książek, który powinien być dla nich tylko poczekalnią. Oto zadanie nr 2: Zachęćcie szkolną brać do częstego odwiedzania szkolnej biblioteki.
        Taki tekst przeczytali uczniowie klasy IVc – z niecierpliwością czekający na kolejne zadanie gry GWO, do której przystąpili na początku bieżącego roku szkolnego. Nim przystąpili do realizacji zadania, gruntownie je przemyśleli. Pomysłów było wiele! W końcu powstały wiersz, plakaty (zawisły na korytarzowych ścianach), prezentacja multimedialna, a co chyba najbardziej efektowne wagoniki, które umieszczono na półpiętrach. Połączył je osiemdziesięciopięciometrowy łańcuch. Na nim zostały powieszone papierowe laleczki - miały one symbolizować dzieci uczęszczające do cieszyńskiej „Dwójki”. Wykonali je uczniowie klas, które wypożyczają ze szkolnej biblioteki najmniej książek. Dzięki temu szkolne korytarze stały się kolorowe, a dzieci – idąc śladem łańcucha – mogły z drugiego piętra trafić do sutereny, w której mieści się szkolna biblioteka.
        Oprócz tego - 29 stycznia 2015 roku - korytarze naszej szkoły zamieniły się w perony, na których zatrzymywał się niesamowity pociąg -  pociąg do biblioteki. Stworzyli go uczniowie klasy IVc. Kolorowe wagoniki przewoziły cenne myśli zachęcające do wypożyczania lektur (i nie tylko), np. Umberto Eco: „ Kto czyta książki, żyje podwójnie” czy Wisławy Szymborskiej: „Czytanie, to najlepsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”, wydawały też specyficzne dźwięki.
        Akcja, jaką udało się przeprowadzić, kosztowała dzieci wiele wysiłku, ale było warto! Wiemy, że dzięki niej uczniowie i nauczyciele częściej będą trafiać tam, gdzie może się zacząć drugie życie!

Uczniowie klasy IV c z polonistą